پادکست پزشکی | مدیکستو

جدیدترین مطالب علمی و پزشکی که با تایید پزشک های متخصص منتشر می شوند

پادکست پزشکی | مدیکستو

جدیدترین مطالب علمی و پزشکی که با تایید پزشک های متخصص منتشر می شوند

مطالب علمی و پزشکی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای درمان غلظت خون با طب سنتی، روش های بسیاری پیشنهاد شده است. عمده این روش ها با کمک دمنوش های گیاهی انجام می شوند. در ادامه اما شما را دقیق تر با روش های درمان و کنترل بیماری غلظت خون بالا آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 

درمان غلظت خون در طب سنتی

بیماری غلظت خون، مانند برخی بیماری های دیگر به طور کامل قابل درمان نیست و تنها می توان با استفاده از روش هایی روند آن را کنترل کرد. برخی افراد از درمان های دارویی برای درمان غلظت خون بالا استفاده می کنند. اما برخی دیگر نیز درمان غلظت خون با طب سنتی را ترجیح می دهند.

برای این دسته از عزیزان توصیه اول این است که پیش از هر چیزی با یک پزشک متخصص طب سنتی مشورت نموده و بیماری تان را با ایشان در میان بگذارید. نکته دوم رعایت تمام مواردی است که پزشک به شما توصیه می کند. 

با همه این ها شما می توانید به راحتی با چند داروی سنتی طبیعی و داروهای گیاهی بیماری غلظت خون تان را کنترل نمایید.

از جمله مواردی که برای درمان غلظت خون با طب سنتی مفید هستند، می توانیم به مواردی همچون سیر، آب انار، دمنوش آویشن و عناب، زنجبیل، آب لیمو ترش، چای سبز، چای کوهی و ریشه شیرین بیان اشاره کنیم. البته راهکارهایی نظیر حجامت نیز بسیار توصیه می شود. سعی کنید حجامت را در زمان های مشخص و در مطب های استاندارد و تایید شده انجام دهید. 

سیر؛ درمان رقیق کننده خون

سیر خواص بسیار زیادی دارد و به همین دلیل موارد استفاده از آن نیز بی شمار است. یکی از خواص بسیار خوب سیر، خاصیت رقیق کنندگی و تصفیه خون می باشد. اگر به این گیاه حساسیت ندارید، به راحتی می توانید به صورت کنترل شده و روزانه آن را به صورت خام مصرف کنید. 

سیر با تولید اکسید نیتریک، سبب باز شدن رگ های خونی شما می شود. در نتیجه لخته های خون را نیز کاهش می دهد. 
اما اگر شما جز آن گروه از افرادی هستید که به هیچ وجه حاضر نخواهید بود به صورت روزانه و خام سیر را مصرف کنید، روش های جایگزین دیگری نیز وجود دارد. 

آب انار می تواند غلظت خون را کاهش دهد؟

استفاده از آب انار یکی از روش های جایگزین سیر برای درمان غلظت خون با طب سنتی می باشد. آب انار به صورت ملس و ترش و شیرین برای کنترل و درمان غلظت خون با طب سنتی بسیار مفید است. البته سعی کنید از آب انار طبیعی استفاده نمایید.

آب انار طبیعی به جریان و گردش خون کمک بسیاری می کند. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از آب انار، زیاده روی نکنید و میزان مصرف تان را طبق نظر پزشک متخصص برنامه ریزی کنید. 
مصرف بیش از اندازه آب انار می تواند برای سلامتی شما مضر باشد و در نهایت سبب کاهش فشار خون شما شود. پس حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید. 

دمنوش آویشن و عناب

یک دمنوش بسیار معجزه آسا برای کاهش غلظت خون شما، دمنوش آویشن و عناب می باشد. آویشن در طب سنتی کاربردهای فراوانی داشته و مخصوصا برای کاهش غلظت خون بالا بسیار توصیه می شود.

برای تهیه این دمنوش شما می توانید حدود 3 قاشق آویشن را به همراه چند عدد عناب در داخل آب جوش ریخته و حدود 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. در نهایت شما می توانید این دمنوش مفید را میل نمایید. 
در خصوص میزان استفاده از این دمنوش نیز می توانید با پزشک طب سنتی مشورت نمایید. 

حجامت؛ درمان غلظت خون با طب سنتی

حجامت همیشه در ادوار تاریخ و بنا به نظر بسیاری از اهالی علم توصیه شده است. در حجامت خون کثیف و آلوده از بدن خارج می شود. گذشته از این که حجامت سبب کاهش غلظت خون می شود؛ برای سلامتی نیز بسیار مفید بوده و افرادی که دچار برخی بیماری های دیگر نیز هستند، معمولا با این توصیه پزشکان مواجه می شوند که برای درمان بیماری شان از این روش استفاده کنند. 
در خصوص حجامت حتما توجه داشته باشید که این کار می بایست در مطب و زیر نظر فرد متخصص انجام شود. از مراجعه به افرادی که به صورت تجربی و سنتی و در محیط غیربهداشتی این کار را انجام می دهند، جدا خودداری کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-four-amazing-ways-to-treat-blood-concentration-with-traditional-medicine

  • پادکست پزشکی
  • ۰
  • ۰

اگر شما هم با بیماری افزایش غلظت خون درگیر هستید، حتما به دنبال راهکارهای درمانی آن نیز گشته اید. روش های متنوعی برای درمان غلظت خون وجود دارند. البته باید به این نکته توجه داشت که به طور کلی روش درمانی برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد. به همین خاطر رعایت برخی اصول می تواند به کنترل بیماری کمک کند. 

درمان دارویی غلظت خون چگونه انجام می شود؟

قطعا پیشگیری بهتر از هر نوع درمانی است. این موضوع برای بیماری غلظت خون نیز صادق است. پیشنهاد اول ما تغییر سبک زندگی و پیشگیری از افزایش غلظت خون می باشد. اما در صورتی که به هر دلیلی شما به این بیماری مبتلا شده اید، شما به طور کلی دو راه پیش رو دارید: 
درمان غلظت خون با روش های دارویی
درمان غلظت خون با روش های سنتی

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مورد اول آشنا کنیم. اگر شما به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش هایی بیماری تان تشخیص داده شده است، احتمالا پزشک معالج تان درمان دارویی را به شما پیشنهاد می کند. مهم ترین داروهایی که برای درمان غلظت خون مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از :
داروی Hydroxyurea
داروی آسپرین
داروی اینترفرون- آلفا

البته شیوه های درمانی دیگری نظیر پرتو درمانی نیز برای کاهش غلظت خون مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به تفصیل درباره آن صحبت خواهیم کرد.

درمان غلظت خون با داروی Hydroxyurea

همانطور که گفتیم یکی از شیوه های درمان بیماری غلظت خون درمان با داروی Hydroxyurea می باشد. Hydroxyurea یک داروی سرطانی است که معمولا برای کاهش رشد سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ستفاده از این دارو با تجویز پزشک، سبب کاهش تعداد گلبول های قرمز و پلاکت ها می شود. این دارو معمولا به صورت کپسول مورد استفاده قرار می گیرد. از عوارض جانبی داروی Hydroxyurea می توانیم به حالت تهوع و استفراغ، جوش، یبوست و ... اشاره کنیم. 

درمان غلظت خون با آسپرین

آسپرین یکی دیگر از داروهایی است که سبب رقیق شدن خون شده و غلظت خون را کاهش می دهد. این دارو از لخته شدن خون و عوارض بعد از آن جلوگیری می کند.
میزان مصرف آسپرین کاملا باید با تجویز پزشک انجام شود. البته مصرف آسپرین می تواند عوارضی نظیر خونریزی معده را نیز به دنبال داشته باشد. در افرادی که ممکن است با چنین مشکلی مواجه شوند، معمولا پزشک از داروهای جایگزین نظیر آناگرلاید، ایماتینیب و ... استفاده می کند. 
در هر صورت بهتر است در خصوص استفاده از هر کدام از داروها با پزشک خود مشورت نمایید. 

اینترفرون- آلفا داروی کاهش غلظت خون

این دارو روی سیستم ایمنی بدن تاثیر داشته و به طور مستقیم روی سرعت تجزیه سلول های خونی گلبول قرمز نیز موثر است. به این ترتیب سبب کاهش تولید این سلول ها در بدن می شود. البته استفاده از این دارو می تواند عوارضی نیز برای بدن شما داشته باشد که عبارتند از: تب و لرز، احساس خستگی، تهوع و حالت استفراغ 
برای استفاده از این نوع دارو نیز حتما می بایست با پزشک معالج خود مشورت کرده و دقیقا طبق دستورات پزشک عمل نمایید. 

پرتو درمانی

البته پرتو درمانی به صورت مستقیم نمی تواند به عنوان یک درمان غلظت خون به شمار آید. پرتودرمانی باعث کاهش تولید گلبول های قرمز در مغز استخوان می شود. در نهایت کاهش تولید گلبول های قرمز نیز سبب رقیق شدن و جریان یافتن خون در عروق می شود. در نتیجه می توانیم شاهد کاهش غلظت خون در بیمار باشیم. 
اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که پرتو درمانی یک روش درمانی برای مقابله با سرطان و دیگر انواع بیماری بوده و نمی تواند به عنوان روش مناسبی برای کاهش غلظت خون مورد استفاده قرار بگیرد. البته پزشکان نیز بر این باور بوده و معمولا چنین روشی را پیشنهاد نمی کنند. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-methods-of-treating-blood-pressure

  • پادکست پزشکی
  • ۰
  • ۰

پیشگیری از غلظت خون، شاید چندان مورد توجه افراد قرار نگیرد. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما با به کارگیری چند روش ساده می توانید علاوه بر پیشگیری از بروز این بیماری از ابتلا به سایر بیماری های دیگر نیز پیشگیری کنید.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را با چند روش ساده برای پیشگیری از بیماری غلظت خون آشنا کنیم. 

راه های پیشگیری از غلظت خون

راه های متعدد و البته بسیار ساده ای برای پیشگیری از غلظت خون وجود دارند. به جز در مواردی که ابتلا به غلظت خون بر اساس عوامل وراثتی اتفاق می افتد، می توان با به کارگیری چند روش ساده از ابتلا به این بیماری در سنین بالاتر پیشگیری کرد.

همانطور که می دانید پیشگیری از اهمیت بالاتری نسبت درمان برخوردار است. شاید روش هایی که برای پیشگیری از این بیماری به کار می گیرید، بسیار ساده تر از روش های درمان آن باشند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم، از همین حالا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله غلظت خون دست به کار شوید.

از جمله کارهایی که می توان برای پیشگیری از غلظت خون انجام داد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
رژیم غذایی مناسب
اهدای خون به صورت منظم
پرهیز از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات
مصرف مایعات و آب 

پیشگیری از غلظت خون با رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی سالم و مناسب، علاوه بر این که می تواند از ابتلا شما به غلظت خون پیشگیری کند، می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری های دیگری نظیر بیماری های قلبی، کبد، فشار خون، قند خون، چربی خون و .... نیز بشود. به همین دلیل است که داشتن یک رژیم غذایی سالم و با چربی کم در طول دوران زندگی بسیار توصیه می شود.

پس سعی کنید از این به بعد مصرف غذاهای پرچرب، پرنمک و سرخ کردنی را تا حد لازم کاهش دهید. همچنین از خوردن غذاهای آماده و نیمه آماده صنعتی تا جایی که امکان دارد، پرهیز کنید. مواد غذایی حاوی نگهدارنده ها نیز برای سلامتی بدن مضر بوده و می تواند مشکلاتی را در آینده های دور برای شما ایجاد کند. 

اهدای خون به صورت منظم

اهدای خون به طور کلی به هر فرد سالمی توصیه می شود. اگر مشکل کمبود آهن و یا سایر بیماری ها را ندارید، می توانید به طور منظم این کار را انجام دهید.

اهدای خون نه تنها برای سلامتی مضر نیست؛ بلکه فواید بسیار زیادی نیز برای بدن خواهد داشت. حتی بیماران مبتلا به غلظت خون نیز می توانند این کار را با توصیه پزشک و تحت نظر متخصص انجام دهند. به هر جهت اهدای خون یک روش بسیار خوب برای حفظ سلامتی و پیشگیری از غلظت خون محسوب می شود. 

پرهیز از سیگار کشیدن و استعمال دخانیات

معمولا افرادی که بیش از دیگران در معرض دود سیگار و دخانیات هستند و یا خود مصرف کننده این مواد می باشند، بیش از سایرین به بیماری های مختلف از جمله بیماری هایی نظیر افزایش غلظت خون مبتلا می شوند.

به این دلیل توصیه می کنیم که اگر سیگار مصرف می کنید، آن را به مرور زمان ترک کرده و با این کار علاوه بر حفظ سلامتی خود به حفظ سلامتی افرادی که با شما زندگی می کنند نیز کمک کنید. دود سیگار حتی برای افرادی که خود سیگار نمی کشند و تنها در معرض این دود هستند، می تواند سبب ایجاد بیماری های مختلف ریوی و ... بشود. 

مصرف آب و مایعات فراوان

سعی کنید تحت هیچ شرایطی مصرف روزانه آب را قطع کنید. مصرف روزانه 8 لیوان آب می تواند برای یک فرد معمولی کافی باشد. افزایش مصرف آب و مایعات از غلظت خون کاسته و به جریان بهتر خون در عروق کمک می کند. ضمن این که مصرف مایعات فواید فراوان دیگری نیز برای سلامتی سایر بخش های بدن دارد. مخصوصا در روزهای گرم سال توجه داشته باشید که به اندازه کافی مایعات مصرف کرده تا از بروز بیماری های مختلف پیشگیری کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-here-are-some-simple-ways-to-prevent-high-blood-pressure

  • پادکست پزشکی
  • ۰
  • ۰

بلوغ اجتماعی در ازدواج، موضوعی است که امروز می خواهیم درباره آن صحبت کنیم. همه ما می دانیم که بخش عمده ای از زندگی روزمره ما و رسیدن به موفقیت ها در گرو ارتباط برقرار کردن به صورت سالم با دیگر افراد جامعه است. این موضوع در یک ازدواج سالم نیز کاملا مشهود است. پس بلوغ اجتماعی و توانایی ایجاد ارتباط سالم با دیگر افراد از پیش نیازهای یک ازدواج موفق می باشد. 

بلوغ اجتماعی در ازدواج

یکی از موضوعات بسیار مهم که باید پیش از ازدواج به آن توجه داشته باشید، بلوغ اجتماعی در ازدواج است. بلوغ اجتماعی را باید در درون خود و فرد مقابل خود پیدا کنید. بلوغ اجتماعی برای ازدواج یکی از بلوغ های شش گانه ازدواج بوده که ارتباطی به جنسیت ندارد و همه افراد معمولا در دوران جوانی به این بلوغ دست پیدا می کنند.

البته این سن برای همه یکسان نیست و حتی ممکن است فردی خیلی دیرتر از سایر افراد به این بلوغ دست پیدا کند. بلوغ اجتماعی پس از بلوغ جنسی و تقریبا همزمان با بلوغ عاطفی شروع می شود. بین بلوغ جنسی و بلوغ های دیگر چند سالی اختلاف است. به همین دلیل معمولا توصیه می شود که نوجوانان و جوانان بلافاصله پس از رسیدن به بلوغ جنسی ازدواج نکنند و با کمی صبر، زمینه را برای رسیدن به بلوغ های دیگر نیز فراهم آورند. 

ضرورت رسیدن به بلوغ اجتماعی در ازدواج

حالا شاید این سوال را از خودتان بپرسید، چه ضرورتی دارد که فرد حتما به بلوغ اجتماعی رسیده باشد تا بتواند ازدواج کند؟ آیا فرد بدون دستیابی به بلوغ اجتماعی توانایی تشکیل خانواده را ندارد؟

ببینید همه ما در یک اجتماع زندگی می کنیم و یکی از ارکان های مهم برای رشد و پیشرفت افراد، توانایی ارتباط برقرار کردن و تعامل صحیح با دیگر افراد است. اگر شما به بلوغ جنسی رسیده باشد یا در دیگر بلوغ های شش گانه پیشرفت هایی کرده باشید، اما هنوز نتوانید با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید و به نوعی به بلوغ اجتماعی نرسیده باشید، شما چگونه در ادامه زندگی مشترک می توانید یک ارتباط سالم با همسر خود برقرار کنید؟

شما چگونه می توانید تعارضات و مشکلات زندگی را با همسرتان در میان گذاشته و سعی کنید به یک نقطه نظر مشترک دست پیدا کنید. حتی شما چگونه می توانید با همسرتان یک صحبت و گفتگوی عادی داشته باشید؟ 
به همین دلیل است که رسیدن به بلوغ اجتماعی در ازدواج مهم بوده و از ضرورت های ازدواج شناخته می شود. 

تغییراتی که منجر به بلوغ اجتماعی در جوانان می شود

ین که بتوانیم سن دقیقی را برای رسیدن به بلوغ اجتماعی برای یک فرد متصور باشیم، کار درستی نیست. اما اکثر افراد در ابتدای دوران جوانی با تغییراتی که در آن ها ایجاد می شود، کم کم برای رسیدن به این بلوغ آماده می شوند. از جمله این تغییرات می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
پذیرفتن خود و ظاهر و شخصیت خود 
کنار آمدن با وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه و تلاش برای تطابق پیدا کردن با این شرایط
پذیرفتن ارزش های فردی و رسیدن به یک سری اعتقادات که خودتان آن را تحلیل کرده اید و از صمیم قلب قبول دارید. 
شناختن وظایف و مسئولیت ها و مسئولیت پذیر بودن 
حس استقلال طلبی و انجام وظایف شخصی

نشانه های بلوغ اجتماعی چیست؟

همانطور که گفتیم رسیدن به بلوغ اجتماعی در ازدواج بسیار مهم می باشد. به همین دلیل شاید ضروری باشد تا نشانه های این بلوغ را بشناسیم و در فرد مقابل تشخیص دهیم. چند ویژگی شاخص برای افرادی که به بلوغ اجتماعی می رسند، وجود دارد. در اینجا می خواهیم با مهمترین این ویژگی ها آشنا شویم:

فردی که اهل همکاری و انجام کارها به صورت تیمی است. 
از ارتباط برقرار کردن با افراد جدید هراس ندارد و به راحتی می تواند برای رفع نیازهای خود با دیگر افراد ارتباطات اجتماعی برقرار کند.
مهارت های انتقاد کردن از دیگران را می داند و در برابر انتقاد های سازنده دیگر افراد عصبانی نشده و واکنش مناسبی از خود بروز می دهد. 
نسبت به دیگر افراد تا حدی که خودش را فراموش نکند، احساس تکلیف و وظیفه دارد. 
فردی مستقل و خودکفا است.
راه خود را پیدا کرده و انتخاب مسیر برایش چندان گنگ نیست. 
فردی میانه رو بوده و رفتارهای افراط گونه از خود بروز نمی دهد. 
خود را به خوبی شناخته و از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی دارد. فرد نقص های خود را پذیرفته و خود را با تمام ضعف ها دوست می دارد. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-is-it-necessary-to-achieve-social-maturity-in-marriage

  • پادکست پزشکی