پادکست پزشکی | مدیکستو

جدیدترین مطالب علمی و پزشکی که با تایید پزشک های متخصص منتشر می شوند

پادکست پزشکی | مدیکستو

جدیدترین مطالب علمی و پزشکی که با تایید پزشک های متخصص منتشر می شوند

مطالب علمی و پزشکی

  • ۰
  • ۰

درمان سکته مغزی در طب سنتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما باید توجه داشت که این روش، تنها با یک بار استفاده کارساز نبوده و می بایست با مشورت یک پزشک متخصص و به صورت مستمر تا کنترل بیماری پیگیری شود. درمان سکته مغزی با طب سنتی با چند روش امکان پذیر است که از مهمترین آن ها می توانیم به درمان سکته مغزی در طب سنتی با روش گیاهان دارویی و یا زالو درمانی اشاره کنیم. در ادامه اما دقیق تر درباره هر یک از این روش ها صحبت خواهیم کرد.

درمان سکته مغزی در طب سنتی با کمک گیاهان دارویی
یکی از روش های بسیار خوب درمان سکته مغزی در طب سنتی، استفاده از درمان های گیاهی و با کمک گیاهان دارویی می باشد. با این تفاسیر در اینجا می خواهیم یکی از دمنوش های گیاهی بسیار مفید در این زمینه را به شما معرفی نماییم. البته در مورد استفاده از این دمنوش بهتر است، ابتدا با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

اما برای استفاده از دمنوش شاهتره، می بایست به این روش عمل کنید. دو لیوان عرق شاهتره را بجوشانید، سپس کمی خاکشیر به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. شما می توانید این دمنوش را در هنگام صبح میل کنید. البته باید توجه داشته باشید که لزومی ندارد، هر روز از این دمنوش استفاده کنید. شما می توانید یک روز در میان این دمنوش را تهیه کنید. در روزهایی که از دمنوش فوق استفاده نمی کنید، می توانید چند قاشق ترنجبین را در یک الی دو لیوان آب جوش حل کرده و اجازه دهید، دم بکشد. سپس می توانید این دمنوش را به جای دمنوش شاهتره و در هنگام وعده صبحانه مصرف نمایید.
شما همچنین می توانید از گیاهان دارویی مسهل نیز استفاده نمایید. این داروهای گیاهی، در صورتی که استفاده شوند، باعث ایجاد اسهال در فرد شده و اما شدت آن زیاد نیست.
 
درمان سکته مغزی با زالو درمانی
یکی دیگر از روش های درمان سکته مغزی در طب سنتی، استفاده از روش زالو درمانی می باشد. زالو درمانی برای درمان بیماری های مختلفی کاربرد دارد. اما بسته به نوع بیماری، محل زالو درمانی و شیوه انجام این کار می تواند متفاوت باشد.

برای درمان سکته مغزی در طب سنتی با روش زالو درمانی، شما باید سه مرحله زالو درمانی را طی نمایید. در مرحله اول زالو درمانی پشت گوش ها انجام می شود. مرحله دوم زالو درمانی باید پشت دستها انجام شود. مرحله آخر نیز روی پاها قابل انجام است. دقت داشته باشید که این کار می بایست، زیر نظر متخصص و در محیطی بهداشتی و سالم انجام شود.

مرحله اول: در این مرحله می بایست حدود 10 عدد زالو را پشت گوش ها قرار داده و اجازه دهید، تا حد امکان تغذیه کنند. زالوها پس از تغذیه کامل خودشان از سطح پوست جدا می شوند. بعد از اتمام کار جای زخم ها را پانسمان کنید.

مرحله دوم: در این مرحله می بایست، زالو درمانی روی دست ها انجام شود؛ به این صورت که می بایست حدود 10 عدد زالو را پشت دست ها و بین انگشت کوچک و انگشت میانی قرار دهید. در این مرحله هم کمی صبور باشید و اجازه دهید تا زالوها به طور کامل سیر شوند. بقیه فرآیند مرحله پیشین را در این مرحله نیز انجام دهید.

مرحله سوم: در مرحله کافی است، زالوها را در قسمت قوزک بیرونی پا تا انگشت سوم قرار دهید. در ادامه طبق روال مراحل پیشین عمل کنید.

علاوه بر درمان سکته مغزی در طب سنتی با زالو درمانی روش های دیگری نیز هستند که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. سالی دو بار حجامت با در شرایط درست و زیر نظر پزشک می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد. 

 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-treatment-of-stroke-in-traditional-medicine

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی